Kasım 04, 2009

Amerikan Edebiyatı II

kişisel olmak en iyisidir.tanıdığım bir profesör var,
bir keresinde birlikte bira içiyorduk,bana,''yazılarında
nasıl bu kadar kişisel olabiliyorsun anlamıyorum,
utanç verici değil mi?''diye sordu.

yanılıyor,her şey kişiseldir.
tarih kişiseldir.sabahları perdeyi
çekmek kişiseldir.bira içmek de öyle.soyut olan da.
nesne de.tahta kuruları ve nevronlar da.

ve hiçbir şey,
hiçbir şey düşünmeden bir merdiveni
çıkmak kadar kişisel değildir.ben sık sık
saatlerce hiçbir şey düşünmemeye bayılırım.

bu profesör,ben gece bekçisi ve sirk hamalı
olarak çalışırken çok fazla ders vermiş
anlaşılan.ona söyleyebileceğim bir şey yoktu
ama elimden geleni yaptım:''biranı iç,''
dedim,''ve karından söz et bana.''

birasını içmekle yetinince
ben de ona kendi karımdan söz ettim.

Charles Bukowski

Hiç yorum yok: